Kutatások

Hazai kutatások

Kutatás idejeKutatás címe, témájaSzerepkör
2021-2022A tanulási eredmény alapú szemlélet alkalmazása az oktatói gyakorlatban a Szegedi Tudományegyetemen.
Kutatásvezető
2013-2014A nem formális tanulási környezetben szerzett tanulási eredmények (learning outcomes) méréséhez és elismeréséhez szükséges rendszermodell kidolgozása.
Magyari Zoltán Posztdoktori Ösztöndíj
Farkas Éva (2014). A rejtett tudás. A nem formális tanulási környezetben szerzett tanulási eredmények hitelesítése. SZTE JGYPK FI.
Link: https://mek.oszk.hu/16200/16217/
Kutatásvezető
2012-2013Határon átnyúló együttműködés a szakképzés és a felnőttképzés területén.
TÁMOP-2.2.4-11/1
Dél-alföldi Felnőttképzési - Szakképzési Tudástár és Tanácsadó Központ létrehozása
Szegedi Tudományegyetem
Szakmai vezető
Résztvevő kutató
2011-2013A felnőttképzés működési jellemzőinek rendszerszintű vizsgálata
Bolyai János Kutatási Ösztöndíj
Farkas Éva (2013). A láthatatlan szakma. Tények és tendenciák a felnőttképzés 25 évéről. typiART.
Link: https://mek.oszk.hu/15300/15399/
Kutatásvezető
2011-2012Az akkreditált felnőttképzési intézmények működési jellemzői. Országos kutatás a Magyarországon működő 1488 akkreditált felnőttképzési intézmény körében, teljes körű mintavétel alapján.
Farkas Éva – Farkas Erika – Hangya Dóra – Kovács Anett Kulcsár Nárcisz – Leszkó Hajnalka (2012). Az akkreditált felnőttképzési intézmények működési jellemzői. SZTE JGYPK FI.
Link: https://mek.oszk.hu/13400/13404/

Kutatásvezető
2011Hallgatói elégedettségmérés a Szegedi Tudományegyetem Hallgatói Szolgáltató Irodája megbízásából (3638 fős minta)
Farkas Éva (2011). „Először itt vettek komolyan”. A Hallgatói Szolgáltató Iroda működési jellemzői a hallgatói vélemények tükrében.
Link: http://www.jgypk.u-szeged.hu/muvelodestudomanyi/andragogiai/hszi-kutatas
Kutatásvezető
2010-2011Felmérés a Dél−alföldi régió akkreditált felnőttképzési intézményeinek működési jellemzőiről. NSZFI-SZTE kutatás
Farkas Éva – Farkas Erika – Hangya Dóra – Leszkó Hajnalka (2011): A Dél-alföldi régió akkreditált felnőttképzési intézményeinek működési jellemzői. SZTE JGYPK FI
Link: https://mek.oszk.hu/13300/13361/
Kutatásvezető
2008-2009Kompetencia fejlesztés a felsőfokú szakképzésben az oktatás és gazdaság kapcsolatának erősítése érdekében.
NSZFI kutatás
Farkas Éva - Prácser Tamás - Tombor Viktória - Szép Zsófia - Vámosi Tamás (2010). Felsőfokú szakképzés az oktatás és gazdaság szempontjából. In: Benedek András (2010). A szakképzés és a felnőttképzés fejlesztése: Tények és tendenciák. Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet 173-191. p.
Kutatásvezető
2008A szakképzés hatékony finanszírozásának lehetőségei.
OFA kutatás.
Résztvevő kutató
2007A felnőttoktatás és tanulás eredményességi tényezői.
NSZFI kutatás
Résztvevő kutató
2006A szakképzés szerkezeti, tartalmi átalakulása Magyarországon 1989 után, különös tekintettel a szakképzés jelenleg folyó reformjára.
NSZFI kutatás.
Farkas Éva (2008). Az iskolarendszerű szakképzés reformjának jellemzői az intézmények nézőpontjából I. Szakképzési Szemle 24. 2. 123-161. p.
Farkas Éva (2008). Az iskolarendszerű szakképzés reformjának jellemzői az intézmények nézőpontjából II. Szakképzési Szemle 24. 3. 219-236. p.
Link: http://mszt.iif.hu/documents/szsz0803-farkas.pdf

Kutatásvezető
2005Felmérés a felsőoktatásban folyó felnőttképzésről. Oktatási Minisztérium Felsőoktatási Felnőttképzési Bizottság. Résztvevő kutató, kutatási zárójelentés elkészítője

Nemzetközi kutatások

14 nemzetközi kutatásban/felmérésben vettem részt, mint Magyarország független országszakértője.

Kutatás idejeKutatás/Felmérés címe, témája, megvalósítója
2023-2024European Commission DG Reform: Development and implementation of the Individual Learning Accounts in Hungary "HUN-ILA") REFORM/SC2022/159. AARC in association with Fondazione Giacomo Brodolini srl SB (FGB)

https://reform-support.ec.europa.eu/what-we-do/skills-education-and-training/support-development-individual-learning-account-hungary_en


https://www.youtube.com/watch?v=GTLHMDlk0Hw

2021-2022European Commission: Study to support the Commission explorations for a possible EU initiative on Individual Learning Accounts
European Commission/Fondazione Giacomo Brodolini Srl SB

Link: https://ec.europa.eu/social/main.jsp

2021-2022European Commission: Study to support the Commission explorations for a possible EU initiative on Individual Learning Accounts
European Commission/Fondazione Giacomo Brodolini Srl SB

Link: https://ec.europa.eu/social/main.jsp

2019-2022CEDEFOP: Support and incentives to learning and carreers - Financial and non-financial incentives to encourage provision of and participation in education and training.
CEDEFOP/3s Unternehmensberatung GmbH
2019-2021CEDEFOP: Long-term cross-country mobility in apprenticeships.
CEDEFOP/ICF Consulting Services Limited

Link: https://www.cedefop.europa.eu/en/publications/3089#group-downloads

2016-2018CEDEFOP: ’Initial VET qualifications at EQF levels 3 and 4’
CEDEFOP/3s Unternehmensberatung GmbH

Link: https://www.cedefop.europa.eu


2016-2018CEDEFOP: Financing Apprenticeship – dual VET/007/16
2016-0126/AO/DLE/PLI/
CEDEFOP/3s Unternehmensberatung GmbH

Link: https://www.cedefop.europa.eu/

2016-2018CEDEFOP: The Changing Nature and Role of Vocational Education and Training in Europe
CEDEFOP/3s Unternehmensberatung GmbH

Link: https://www.cedefop.europa.eu


2015-2016European Commission: Foreign language proficiency and employability EAC FWC 02/2010 lot 3 Order 25
European Commission/ICF Consulting Services Limited

Link: https://op.europa.eu

2014-2015CEDEFOP: Financing Adult Learning
CEDEFOP/3s Research Laboratory

Link: https://www.cedefop.europa.eu

2014-2015European Commission DG Education: Study on the analysis of adult learning policies and their effectiveness in Europe
ICF Consulting Services Limited

Link: https://op.europa.eu

2014-2015CEDEFOP: Qualification and CPD of In-company Trainers – European Trends and Challenges
2013-0103/AO/ECVL/IJE/In-company trainers’ professional development
CEDEFOP/3s Unternehmensberatung GmbH
2013-2014CEDEFOP: Teaching and learning methods in initial vocational education and training: European trends and challenges
AO/ECVL/IPS/Teaching methods in VET/015/2012
CEDEFOP/University of Warwick
2012-2013European Commission DG/Education and Culture Survey on financing the adult learning sector
Financing the Adult Learning Sector
DIE – FIBS EAC 2002-0073

Link: https://www.cedefop.europa.eu

2011-2012CEDEFOP: European policies and practices in designing and delivering outcome-oriented curricula in VET
Assessing Learning outcomes in VET