Szakértői tevékenység

Tanulási eredmény alapú képzésfejlesztés

2019 és 2022 között tanulási eredmény alapú képzésfejlesztői, tanácsadói, szakértői, tartalomfejlesztői, tréneri feladatokat láttam el a Siemens Energy Kft-nél a 1285/2018. (VI. 22.) Korm. határozat szerinti, a duális szakképzés partnerségi megállapodás keretében történő fejlesztése, és az ezt szolgáló központi pilot program keretében.

2020-ban az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából vezető szakértő voltam a szakmajegyzékben szereplő szakmák tanulási eredmény alapú képzési és kimeneti követelményeinek (174 db) fejlesztésében (https://ikk.hu/p/kkk-ptt), valamint a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara megbízásából a szakmai képzést megalapozó programkövetelmények (400) fejlesztési folyamatában (https://ikk.hu/p/szakkepesites).

2020-ban és 2021-ben a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara megbízásából vezető szakértő volt a kamarai mesterképesítések tanulási eredmény alapú képzési és kimeneti követelményeinek, valamint képzési programjainak fejlesztési folyamatában (https://mkik.hu/mestervizsga-dokumentumok-es-kovetelmenyek)

2017 és 2021 között altémavezetői, tananyagfejlesztői és tréneri feladatokat láttam el az ’EFOP3.4.3.-AP2-OKTIG2 Tanulási eredmény alapú szemlélet megismerése és bevezetése a Szegedi Tudományegyetemen’ című projektben, az SZTE Tanulási Eredmény Alapú Képzésfejlesztő Műhely (SZTE T.E.A.M.) szakmai vezetője voltam.

Link: https://hu-hu.facebook.com/SZTETEAM/

Felnőttképzés

2004 óta vagyok a felnőttképzésért felelős mindenkori minisztérium, illetve annak háttérintézményének felnőttképzési szakértője. 2004 és 2013 között több mint kétszáz intézmény- és programakkreditációs megbízást teljesítettem. 2014-2020 között programszakértőkén rendszeresen végeztem képzési programok előzetes szakértői minősítését, valamint szakmai programkövetelmények fejlesztését és értékelését.

2020-tól hatályos felnőttképzési szakértői nyilvántartási számom: FSZ/2020/000223

Szakterületeim:
0111 – Oktatástudomány

0229 – Humán tudományok (kivéve: nyelvek), m.n.s.

0319 – Társadalom- és viselkedéstudomány, m.n.s.

 

Rendszeresen végzem felnőttképzési programok előzetes szakértői minősítését, illetve tanácsadással, műhelymunkákkal segítem a felnőttképzést folytató intézmények szakmai tevékenységét.

2014 és 2020 között Erasmus+ felnőttori tanulási szektor KA2 stratégiai partnerségi pályázatok bírálatát és monitoring szakértését végeztem, illetve pályázati felkészítő programokat tartottam a Tempus Közalapítvány felkérésére.

Szakképzés

2012 és 2020 között a Tempus Közalapítvány által működtetett Nemzeti ECVET Szakértői Hálózat tagja voltam. Feladatom volt tanulási eredmény alapú tréningek és szemináriumok fejlesztése és megvalósítása szakképző intézmények oktatói számára, szakmai és módszertani anyagok fejlesztése, az Erasmus+ szakképzési mobilitásra és stratégiai partnerségre pályázó intézmények támogatása, nemzetközi ECVET fórumokon való részvétel, előadások tartása. A szakértői hálózat tevékenységéről részletes információt nyújt az alábbi kötet: Farkas Éva (szerk.) (2020). Az ECVET Szakértői Hálózat tevékenysége és szerepe a szakképzés korszerűsítésében 2012-2020. Tempus Közalapítvány.

Link:  https://tka.hu/docs/palyazatok/ecvet_tanulmanykotet_vegso2012091129.pdf

2014 és 2020 között Erasmus+ szakképzési szektor KA1 mobilitási és KA2 stratégiai partnerségi pályázatok bírálatát és monitoring szakértését végeztem, illetve pályázati felkészítő programokat tartottam a Tempus Közalapítvány felkérésére.

2013-ban és 2014-ben kulcsszakértő voltam a Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztési folyamatában (Nemzeti Munkaügyi Hivatal TÁMOP 2.2.1.)

2005-2010 között szakértőként vettem részt a szakképzés tartalmi és szerkezeti átalakításának valamennyi munkafázisában. munkakörelemzőként, SZVK és központi programok fejlesztőjeként, tananyagszerzőként és vizsgatétel kidolgozóként (idegenforgalom szakmacsoportban).