Tanulási eredmények értékelése a felsőoktatásban

Farkas Éva (2019). Tanulási eredmények értékelése a felsőoktatásban. Szegedi Tudományegyetem.

Bevezetés

A tanulási eredmények gondolatköre a felsőoktatási szakmai diskurzus meghatározó témájává vált az utóbbi években. A 2017 szeptemberétől hatályos új, tanulási eredmény alapú (továbbiakban: TEA) képzési és kimeneti követelmények szükségszerűvé tették a képzési programok, tantervek, tantárgyleírások átdolgozását, fejlesztését. A felsőoktatásban megszerezhető szakképzettségek TEA képzési és kimeneti követelményei jelentős kihívást és szemléletváltást jelentenek, mert az újrafogalmazott követelmények a Magyar Képesítési Keretrendszer logikáját veszik át, és a korábbi tartalmi és folyamatszabályozás helyett a tanulási folyamat kimeneti eredményeire fókuszálnak.